Informace pro závodníky

pozorně čtěte všechny články

!!!! POZOR, změna lokality. 2. závod 4. MČRRCTT v sobotu, 7. května se pojede v kempu Ejpovice, závod v Mariánských Lázních je zrušený. Kemp už plnohodnotně funguje, takže vše proběhne hladce. Těšíme se na vás v naší domovské lokalitě.


20. února jsme dostali od německého ředitele pravidla závodů a stavby modelů platná pro rok 2022. Od předchozích se v detailech liší, stáhněte si nová pravidla v odkazu níže.


Důležité informace pro jezdce 4. Mistrovství České republiky RC Truck Trial 2022

Protože všichni kolem nás všechno brutálně zdražují, jsme i my nuceni zvýšit cenu startovného ze 130,-Kč na 150,-Kč a z 5 Eur na 7 Eur za kategorii.

Na každý dvoudenní závod v Kempu Ejpovice máme rezervované 2 chatky pro přespání ze soboty na neděli. Každá chatka je čtyřmístná, jedna je pro členy klubu, ta druhá pro nečleny. Ubytování si hradí každý sám.

V prostoru soutěžních sekcí i nadále platí zákaz konzumace jakéhokoliv jídla či pochutin, kromě pití. Za porušení tohoto zákazu bude provinilci uložena pořádková pokuta ve výši 500,-Kč. 

Po zkušenostech z minulých ročníků, kdy některé paragrafy pravidel byly nejednoznačně interpretovány a bodovány traťovými komisaři, přinášíme teď jejich vysvětlení a způsob bodování.

1. Nájezd do branky a dotyk s tyčkou

pokud se při nájezdu do branky dotknete tyčky například předním nárazníkem, začnete  couvat a znova najíždíte do branky a dotknete se té samé tyčky například bokem, jsou to dva nájezdy a dvakrát dotyk s tyčkou. Ukončení prvního nájezdu začalo změnou směru jízdy (začátek couvání). Totéž platí i v případě, že auto je například přední nápravou v brance, dotkne se tyčky, začne couvat a i když branku neopustí, v okamžiku kdy se opět rozjede dopředu je to interpretováno jako druhý nájezd nebo chcete-li průjezd brankou a i když se dotknete tyčky na téže straně, je to druhý dotyk. Rozhodným okamžikem je v tomto případě změna směru jízdy, která signalizuje ukončení prvního nájezdu a začátek druhého. Pokud se při nájezdu nebo průjezdu brankou dotknete tyčky například předním kolem, ale pokračujete dál ve stejném směru jízdy a znova se na té samé straně dotknete například zadním rohem, je to pořád jeden průjezd a jeden dotyk.

2. Projetá branka a zlomená tyčka

za projetou je považována ta branka, ve které spojnici tyčí protne první náprava v pořadí průjezdu oběma koly a potom všechna další kola na jedné straně vozidla, jedno které. Je-li první náprava v pořadí oběma koly za spojnicí tyček a vy v průběhu průjezdu brankou jednu z tyček zlomíte, pokračujete v jízdě, dokud pomyslnou spojnici tyček neprotne poslední kolo, v takovém případě máte projetou branku se zlomenou tyčkou. Zlomíte-li tyčku už při nájezdu do branky například nárazníkem, pokračujete v jízdě nebo můžete  provést nájezd z jiného úhlu, v obou případech platí, že máte projetou branku se zlomenou tyčkou, podmínkou je, že pomyslnou spojnici tyček protnou obě kola první nápravy v pořadí a potom všechny následující na jedné straně vozidla. 

3. Převrácení vozidla

vozidlo se převrátí mimo branku, kutálí se ze svahu, zlomí obě tyčky branky pod ním a vykutálí se ven ze sekce přes hraniční pásku. V tomto případě dostane jezdec trestné body jen za převrácení vozidla s manuálním dotykem, protože není v moci jezdce zabránit případným přestupkům vzniklým volným pádem vozidla. V brance je to vozidlo, které svým obrysem protne spojnici tyčí. Převrátí-li se vozidlo v brance a zlomí tyčku ještě než stihne branku projet (viz odst.2), postaví traťový komisař vozidlo na stabilní místo, co nejblíže k místu převrácení tak, aby byl umožněn opakovaný průjezd brankou. Podaří-li se průjezd, dostává jezdec trestné body za převrácení s manuálním dotykem a zlomenou tyčku. Po jakémkoliv převrácení je pouze ve výhradní pravomoci bodujícího, traťového komisaře, postavit vozidlo na stabilní místo, co nejblíže k místu převrácení a pouze ve stejném směru jízdy. Neexistuje možnost po dohodě s jezdcem vozidlo otočit a jezdci napsat trestné body za změnu směru jízdy a neexistuje možnost, že si jezdec sám postaví vozidlo kam ho napadne.

Informace na závěr

je nevyhnutelné, aby v sekcích bodovali i traťoví komisaři, kteří nejsou členy                   RC OFFROAD KLUBU PLZEŇ. V případném sporu má ale jakýkoliv člen RC OFFROAD KLUBU PLZEŇ právo změnit rozhodnutí takového traťového komisaře a přepsat jeho zápis v bodovacích tabulkách.

  



Mapa závodiště v Mariánských Lázních. Nemá adresu, leží mimo jakoukoli ulici.


Od ředitelství Mistrovství Evropy jsme dostali finální podobu pravidel pro stavbu modelů a závody platných od letošní sezóny. Naše závody se řídí stejnými pravidly a protože tam jsou některé novinky a drobné změny, zde je soubor pravidel ke stažení.


Mapa polohy naší domovské lokality. Na závody v Ejpovicích je umožněn příjezd už v pátek a odjezd v neděli nebo až v pondělí. Na webových stránkách www.kempejpovice.cz/  si rezervujte ubytování.

Bodové ohodnocení za umístění v jednotlivých závodech

1. místo.............................................20 bodů

2. místo.............................................17 bodů

3. místo.............................................15 bodů

4. místo.............................................14 bodů

5. až 16. místo................vždy o bod méně

od 17. místa každý získá 1 bod

Mistra České republiky vyhraje ten jezdec, který nasbírá nejvíce bodů. Tomu jezdci, který odjede všech 11 závodů se dva nejhorší výsledky škrtnou a nepočítají. Protože máme v klubu nemilé zkušenosti z minulosti, ze situací kdy se v sekci bodovali rodinní příslušníci navzájem, platí pro celý seriál přísný zákaz. Nastane-li taková situace, bude tato sekce s okamžitou platností, bez možnosti nápravy a bez milosti, považována za neprojetou.

Mistrovství České republiky RC Truck Trial 

Seriál Mezinárodního Mistrovství České republiky RC Truck Trial se řídí pravidly Mistrovství Evropy. Od sezóny 2021 zavádíme pro každého startujícího startovní číslo, které bude mít přidělené na celou sezónu. Zavádíme také časový limit pro průjezd sekcí.

 Soutěžíme ve 4 kategoriích:

S2 - dvounápravová vozidla 4x4

S3 - třínápravová vozidla 6x6

S4 - čtyřnápravová vozidla 8x8

P - prototypy 

Všechny modely ve velikosti cca 1 : 16 - 1 : 18, s minimální šířkou 180 mm. Minimální šířka branky je 240 mm. Nelze startovat se dvěma modely v jedné kategorii, ale je možné startovat ve více kategoriích nebo je možné, že s jedním modelem postupně odstartuje více závodníků. Vždy pojedeme 4 sekce jednokolově, čas průjezdu sekcí musí být do 10 minut. 

Kromě květnového závodu v Mariánských Lázních, pojedeme 5 víkendů v Kempu Ejpovice. Jeden víkend (sobota + neděle) = 2 závody. V součtu pojedeme 11 závodů. Tomu jezdci, který odjede všechny závody se dva nejhorší výsledky škrtnou a nebudou se počítat. 

Startovné, termíny závodů, lokality


Startovné je možné platit v korunách i v eurech. Startovné je 150,-Kč nebo 7,- Euro za kategorii a závod. To znamená, že budu-li startovat ve dvou kategoriích, zaplatím 2x 150,-Kč nebo 2x 7,-Euro, za start ve třech kategoriích 3x, na každém závodě atd. Termíny závodů včetně  Mistrovství Evropy jsou uvedené pod záložkou "Termíny závodů, aktuality" stejně tak, jako všechny lokality. Seriál 2022 bude mít 10 závodů. Tomu jezdci, který absolvuje plný počet závodů, se 2 nejhorší výsledky škrtnou.